تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر : 2771

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در توضیح روند کند کار در جاده رمون:

مژده مشایخی

ساخت محور روستایی رمون متناسب با اعتبارات استانی انجام‌می شود/ اعتبارات استانی محدود است

ساخت محور روستایی رمون متناسب با اعتبارات استانی انجام‌می شود/ اعتبارات استانی محدود است
با توجه به جاذبه های گردشگری و محصول مرکبات مرغوب و میوه های سردسیری منطقه رمون، احداث راه مناسب باعث رونق گردشگری و کشاورزی منطقه و همچنین جلوگیری از مهاجرت به شهر می شود.

به گزارش میراث هلیل، دهستان رمون‌از توابع ساردوئیه جیرفت، جاذبه های زیادی در حوزه های مختلف گردشگری، زراعت و باغداری، گیاهان داروئی، دامداری، معادن و … دارد اما همه این ظرفیت ها در نبود جاده مناسب مغفول مانده و از آنجایی که جاده عامل توسعه است، رمون سالهاست در نبود جاده مناسب از قافله توسعه عقب مانده است.

مردم رمون که اغلب به شغل کشاورزی و دامداری مشغولند، برای عرضه تولیدات زراعی، باغی و دامی خود با مشکلات زیادی روبرو هستند و از آنجایی که به دلیل نبود جاده مناسب، تردد کامیون در این میسر امکانپذیر نیست، مردم برای عرضه مرکبات مرغوب و پرطرفدار خود به بازارهای هدف، متحمل مشکلات زیادی از جمله مشکلات در حمل و نقل تولیدات و همچنین پرداخت کرایه بیشتر برای آن می شوند؛ آنها مجبورند محصول خود را با خودروهای کوچکتر به جیرفت منتقل کرده و از جیرفت با انتقال به کامیون ها آن را به بازارهای کشور برسانند.

در ابتدای دولت نهم و در سالهای ۸۷. ۸۶ ساخت جاده این دهستان در دستور کار قرار گرفت و ۳۰ کیلومتر از این مسیر زیرسازی و آسفالت شد اما به تدریج ساخت این راه روستایی با حرکت‌ لاک پشتی ادامه یافت به طوری که هنوز بخش عمده جاده که در کوهستان کشیده شده، همچنان نامناسب و ناایمن باقی مانده است.

مجتبی محمودی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در گفتگو با میراث هلیل درخصوص فعالیت این اداره کل در این محور روستایی، گفت: با استقلال اداره کل راه و ترابری جنوب کرمان ساخت محور روستایی رمون در سال ۸۶ در دستور کار قرار گرفت که منجر به آسفالت حدود ۳۰ کیلومتر از این‌جاده شد.

وی با اشاره به آغاز کار مجدد در این محور از دو سال قبل، افزود: این‌پروژه یکی از اولویت های اداره کل راهداری جنوب کرمان‌ است که با برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار کار ساخت جاده از دو سال پیش آغاز شده لست

محمودی دلیل روند کند کار در این‌مسیر کوهستانی را تخصیص اعتبارات محدود عنوان کرد و گفت: اعتبار ساخت راههای روستای اعتبار ملی نیست و از محل اعتبارات استانی تامین‌می شود که این‌اعتبارات بسیار محدود است.

وی ساخت محور روستایی رمون را بسیار هزینه بر عنوان‌کرد و افزود: در حال حاضر ساخت هر کیلومتر راه روستایی کوهستانی ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نق جاده ای جنوب کرمان با اشاره به اینکه متناسب با تخصیص اعتبارات کار انجام‌می شود، گفت: از سه ماه قبل عملیات خاک برداری محور رمون قبل از پل انجام شده است و عملیات احداث پل رمون نیز آغاز شده که البته ادامه کار نیاز به تامین‌اعتبار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد، کار ساخت پل رمون سرعت گیرد زیرا با تکمیل این قسمت از این محور کوهستانی، عمده مشکل سختی جاده رمون رفع می شود.

به گزارش میراث هلیل، بر اساس تخصیص اعتبارات استانی کار ساخت جاده رمون در حال انجام است و از آنجایی که اعتبار ساخت راههای روستایی از محل اعتبارات استانی تامین‌می شود، فرماندار جیرفت با حمایت استاندار می توانند برای تخصیص اعتبار و تکمیل جاده رمون، این دهستان را در اولویت کار قرار دهند و اعتبار قابل توجه ای برای تکمیل این محور روستایی تخصیص دهند تا مشکلات مردمان‌رمون‌ برطرف شود.

گفتنی است، با توجه به جاذبه های گردشگری و محصول مرکبات مرغوب و میوه های سردسیری این منطقه، احداث راه مناسب باعث رونق گردشگری و کشاورزی منطقه و جلوگیری از مهاجرت به شهر می شود.

به گزارش میراث هلیل، دهستان رمون در فاصله ۵۵ کیلومتری شمال غرب جیرفت قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تصاویر