مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در نشست خبری عنوانکرد:
از سرگیری ساخت پل سوم هلیل در انتظار صدور مجوز ملی/ پلی که بدون تامین اعتبار کلنگ زنی شد

به گزارش میراث هلیل، پل سومهلیل در دوره مدیرکل سابق راه و شهرسازی جنوب کرمان و به منظور هموار کردن مسیر دسترسی به شهرک نوین که قرار بود در محدوده شهر قدیمجیرفت ساخته شود، در نظر گرفته شد اما چون با مخالفت میراث فرهنگی، زمین های سایت مسکن نوین از دسترس راه و شهرسازی خارج شد، کار ساخت این پل نیز متوقف گردید.
پبمان توکلی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان که مدت ۸ ماه است سکان مدیریتی اداره کل راه و شهرسازی در جنوب کرمان را بر عهده گرفته است، دوشنبه ۱۹ آبان ماه در نشست خبری با خبرنگارانجنوب کرمان در پاسخ به سوال چرایی تعطیلی پروژه پل سومهلیل رود با وجود ترافیک شدید و ایجاد مشکل برای مردم، عنوان کرد: با تمام وجود خواستار راه افتادن پل سوم هلیل رود هستم چون می دانم مردم در نتیجه ترافیک دچار مشکل هستند و اعتراض آنها کاملا درست است.
وی توقف ساخت پل سوم هلیل را در نتیجه عدم تامین اعتبار این پروژه عنوان کرد و گفت: برای پروژه ها، هر قراردادی که بسته می شود اول باید تامیناعتبار گردد اما برای این پروژه تامین اعتباری صورت نگرفت و کلنگزتی آن انجام شد در حالی که پشتوانه ای نداشت.
توکلی از دغدغه اش برای ادامه کار ساخت پل از روز اول دوره مدیریتش و مشکلات سد راه اینپروژه گفت: متولی این پروژه سازمان ملی زمین و مسکن شد و این سازمان می گوید ساخت پل در محدوده شهری در راستای کار من نیست.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: این پل برای شهرک نوین جیرفت در نظر گرفته شده بود و کار خوبی هم بود اما وفتی زمین های آن سایت مسکن از دسترس ما خارج شد، به سازمان ملی زمین از لحاظ نظارتی ایراد گرفته شد که وقتی سایتی وجود ندارد که بخواهید به آن برسید شما برای چه اینپل را می سازید.
وی اضافه کرد: این پل برای شهرک نوین جیرفت در نظر گرفته شده بود و کار خوبی هم بود اما وفتی زمین های آن سایت مسکن از دسترس ما خارج شد، به سازمان ملی زمین از لحاظ نظارتی ایراد گرفته شد که وقتی سایتی وجود ندارد که بخواهید به آن برسید شما برای چه اینپل را می سازید و به مندستور کتبی داده شد که پروژه پل را باید ختم پیمان کنید به جهت اینکه توان تامینمالی پل را نداشتند.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: با این حال سه بار به این پروژه پول تزریق شد که دو بار در دوره مدیریتی من بود و این اعتبار جمعا ۳۸ میلیارد تومان بود که منبع آن از محل اعتبارات داخلی اداره بود و هنوز هم منباید جوابگوی آن باید باشم.
پیمانتوکلی در ادامه از چندبن راهکار برای شروع مجدد ساخت پل هلیل نام برد و عنوان کرد: اولین این راهکارها که از طریق شورای نظارتی مطرح می شود؛ استفاده از ظرفیت معادن منطقه است به جهت اینکه این پل در مسیر جیرفت، بلوک و فاریاب کشیده می شود معادن فاریاب از این پل استفاده می کنند و برای ساخت پل باید پای کار بیایند.
وی راهکار دیگر را دریافت مجوز ماده ۲۳ اعلام کرد و گفت: این پل در ابتدای مسیر جیرفت به زیارتعلی قرار دارد؛ جیرفت، بلوک و فاریاب، زیارتعلی که سه شهرستان و سه نماینده درگیر این پروژه هستند و این مجور مجوز ملی ندارد و هر مسیری که اینمجوز را ندارد اعتبار ملی همبه آن تخصیص داده نمی شود.
به گزارش میراث هلیل، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان، گفت: به محض صدور مجوز ماده ۲۳ یا همانمجوز ملی کار ساخت پل سوم هلیل از سر گرفته می شود. این پل ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
I just got 777cbgamedownload, it’s really good!! Let me know what y’all think. Click this to check it out! 777cbgamedownload

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲